TEMEL İLKELERİMİZ
TürkMillîEğitiminingenelamaçvetemelilkeleridoğrultusundaöğrencilere;
a) Bireyselfarklılıkları,gelişimözellikleriveeğitimihtiyaçlarıdikkatealınarakeğitimhizmetisunulması,
b) Özeleğitimihtiyacıolanbireylerinilgi,istek,yeterlilikveyetenekleridoğrultusundaözeleğitim hizmetlerindenyararlandırılması,
c) Özeleğitimhizmetlerineerkendönemdebaşlanması,
ç)Özeleğitimhizmetlerininözeleğitimihtiyacıolanbireylerisosyalvefizikselçevrelerindenmümkünolduğukadarayırmadan,toplumlaetkileşimvekarşılıklıuyumsağlamasürecini kapsayacak şekildeplanlanıpyürütülmesi,
d) Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel performansları doğrultusunda amaç, içerikve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitim görmelerineöncelikverilmesi,
e) Özeleğitimihtiyacıolanbireylerinhertürvekademedekieğitimlerinisürdürebilmeleriiçin kurum vekuruluşlarlaiş birliğiyapılması,
f) Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için BEP geliştirilmesi ve eğitim programlarınınbireyselleştirilerekuygulanması,
g) Ailelerin,özeleğitimsürecininheraşamasınaaktifkatılmalarınınsağlanması,
ğ) Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversitelerin ilgili bölümleri ve özeleğitim ihtiyacı olan bireylere yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşları ile iş birliğiiçindeçalışılması,
Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri esas alınarak; özel eğitim ihtiyacıolan bireylerin eğitim ihtiyaçları, yeterlilikleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinienüstdüzeydekullanmaları,üstöğrenime,meslekhayatınavetoplumsalyaşamahazırlanmalarınıamaçlar.
Ø 573SayılıKanunHükmündeKararname
Ø ÖzelEğitimHizmetleriYönetmeliği
Ø 1739SayılıMilliEğitimTemelKanunu
Atatürk'ün 'Eğitimde feda edilecek birey yoktur' deyişi tüm bireylerin eğitim haklarınınkorunduğunu açıkça ifade etmektedir. Anayasamızın 42. maddesi de eğitim hakkını açıkçaifade etmektedir. Burada önemli olan mevzu hizmetlerin niteliği olmaktadır. Dolayısıylaözel eğitim hizmetleri sadece bu bireyleri bir araya getirip eğitmeye çalışmanın ötesindetoplumlaetkileşim vekarşılıklı uyum sağlamasürecini kapsayacak şekildeplanlanmalıdır.
Bu,özeleğitimhizmetlerininvarolanhizmetlerinbirparçasıdeğil,sunulanhizmetlerinkendisiolduğu anlamınagelmektedir (Cavkaytar,2008).
1739SayılıMilliEğitimTemelKanunundaTürkEğitimSisteminingenelilkeleribelirlenmişvebunlardan bir bölümüşunlardır;
I – Genellikveeşitlik,
II –Ferdinvetoplumunihtiyaçları,
V–Fırsatveimkaneşitliği.
Özeleğitimevekorunmaya muhtaççocuklarıyetiştirmekiçinözeltedbirleralınır.
Builkeler tümbireylerineğitimhakkıolduğunu,buhakkınkullanımı sırasındada dikkatedilmesigereken hususlar açıklığa kavuşturulmuştur.
a. Ayrıyatılıokullar
b. Ayrıgündüzlüokullar
Ø HafifOtizm ve Orta-Ağır Zihinsel Yetersizlik sınıflarımızbulunmaktadır
Ø OkulÖncesiveİlkokulkademelerindeKaynaştırma-BütünleştirmeUygulamasıkapsamındaeğitim alanöğrencilerimizbulunmaktadır.
AçıkAnlatımYöntemiAktif Öğretim YöntemiBasamaklandırılmış Yöntemİleri Zincirleme YöntemiTersineZincirlemeYöntemi
Ayrık Denemelerle Öğretim ve Yanlışsız ÖğretimAkranDestekliÖğrenme
Uygulamalı Davranış AnaliziDengeKoordinasyon
OyunMüzikİnceMotor
Kaba MotorModelOlma
DESTEK EĞİTİM ODAMIZ
"DestekEğitimOdası",okulvekurumlarda,kaynaştırma/bütünleştirmeyoluylaeğitimuygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerinedevamedenözeleğitimihtiyacıolanöğrencilerinsunulaneğitimhizmetlerindenenüstdüzeydeyararlanmalarıamacıylaözelaraç-gereçlerileeğitimmateryallerisağlanarakoluşturulmuşeğitim ortamlarıdır.
Öğrencinindestekeğitimodasındaalacağıhaftalıkderssaati,haftalıktoplamderssaatinin %40'ınıaşmayacakşekildeplanlanır.Örneğin;haftalık30derssaatiöğrenimgörenbiröğrenci için söz konusu planlama en fazla 12 ders saati (30x40/100 = 12) olacak şekildeuygulanır.
BİLSEMöğrencilerimizdeDestekEğitimden yararlanır.
Herbirşubede2öğrenciyigeçmeyecekşekildekaynaştırmaöğrencisiyerleştirilir.Tamzamanlıkaynaştırmauygulanır.
Ø ÖzeleğitimihtiyacıolanbireyleriçintakipedeceklerieğitimprogramıtemelalınarakBEPhazırlanması esastır.
Ø BİLSEM öğrencileri için ZEP,KaynaştırmaveÖzelEğitimSınıfıöğrencileriiçinBEPhazırlanır.
Aynıtür yetersizliğiolanöğrencilerebirleştirilmişsınıfuygulamasıileeğitimyapılır.
b) Sınıfların mevcutları oluşturulurken takip edilen özel eğitim programının uygulandığıokullardakisınıf mevcutları esasalınır.
c) Yetersizliktürünegörehazırlanmışözeleğitimprogramlarıuygulanır.
ç) Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeydeotizmi olan öğrenciler için açılan sınıflarda ilköğretim kademesinde özel eğitim uygulamaokuluhaftalık dersçizelgesiuygulanır.
Özel eğitim sınıflarında eğitimlerini sürdüren öğrencilere BEP'lerinde yer alan ve herdönemde kazandırılması hedeflenen bilgi ve becerilerin kazanım düzeyinin ayrıntılı olarakyazıldığı bireysel gelişim raporu e-Okul Sistemi üzerinden düzenlenir ve dönem sonundakarneylebirlikte verilir.
Özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarına devam eden öğrencilerin başarılarınındeğerlendirilmesinde aşağıdaki hususlar dikkatealınır:
a) Tümölçmevedeğerlendirmesüreçlerindeöğrencilerinyetersizliktürü,gelişimözellikleriveeğitimperformanslarıdoğrultusundasüre,ortam,yöntem,cihazvemateryallerdedüzenlemeleryapılarakgerekli tedbirleralınır.
b) Merkezîsistemsınavlarınagireceköğrencileriçinsınavlardagereklitedbirleralınır.
c) Görme yetersizliği olan öğrenciler için resim, şekil ve grafik içeren sorular kabartmaolarak, betimlenerek veya bu soruların yerine eş değer sorular hazırlanarak değerlendirmeyapılır.
ç)Motorbecerilerdeyetersizliğiolanöğrencilervelininyazılıtalebidoğrultusundamotorbecerigerektiren derslerin uygulamalıbölümlerinden muaftutulurlar.
d) Velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda ilköğretimprogramıuygulananözeleğitimokullarındavebuprogramınuygulandığıözeleğitimsınıflarında öğrencilereilkokul kademesinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarıyaptırılabilir.
e) Özel eğitim programı uygulanan okullar ile bu programların uygulandığı özel eğitimsınıflarında öğrenciler için bütün derslerde her dönemde kazandırılması hedeflenen amaçlarailişkin davranışların yer aldığı çizelgeler hazırlanarak bireysel gelişim raporu düzenlenir. Buçizelgede bir dönem için belirlenen davranışların toplamı 100 puan olacak şekilde her birdavranışpuanlanır.
f) Özel eğitim programı uygulanan okullar ile bu programların uygulandığı özel eğitimsınıflarında devam şartını sağlayan öğrenciler başarısız olarak değerlendirilmez. Öğrencilerinbaşarılarıaşağıdaki şekildedeğerlendirilir:
DERECE |
PUANLAMA |
Pekiyi |
85-100 |
İyi |
70-84 |
Orta |
55-69 |
Geçer |
45-54 |
Özeleğitimsınıfıöğrencilerineokul-ailebütçesindenücretsizöğleyemeği verilir.
Özeleğitimsınıflarının,destekeğitimodasınınöğretimmateryalleri,özelaraçgereçleriiledonatımihtiyaçları valiliklerceveyaBakanlığınilgili birimincekarşılanır.
İhtiyaçduyulmasıdurumundaokul-ailebirliğibütçesindenmateryalteminedilir.
Özeleğitimsınıflarındakiöğrenciler,MillîEğitimBakanlığıTaşımaYoluylaEğitimeErişimYönetmeliğihükümleri doğrultusunda ücretsizsağlanır.
Ø GEDEXEtkileşimliDijitalÖzelEğitimUygulaması
Ø "ÖzelimEğitimdeyim"uygulaması
Ø 3ARALIKDÜNYAENGELLİLERGÜNÜ
Ø 21MARTDÜNYADOWNSENDROMUFARKINDALIKGÜNÜ
Ø 2NİSANOTİZMFARKINDALIK GÜNÜ
Adres:
Altınova Düden Mah. Antalya Cad. No169 Kepez/Antalya
Telefon
02423400004