• (242) 340 0004
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ANTALYA / KEPEZ Altınova İlkokulu Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. bilgi
Okulumuzun Özel Eğitim Politikası

Okulumuzun Özel Eğitim Politikası

ALTINOVA İLKOKULU ÖZEL  EĞİTİM  POLİTİKASI

 

TEMEL İLKELERİMİZ

 

TürkMillîEğitiminingenelamaçvetemelilkeleridoğrultusundaöğrencilere;

 

a)   Bireyselfarklılıkları,gelişimözellikleriveeğitimihtiyaçlarıdikkatealınarakeğitimhizmetisunulması,

b)   Özeleğitimihtiyacıolanbireylerinilgi,istek,yeterlilikveyetenekleridoğrultusundaözeleğitim hizmetlerindenyararlandırılması,

c)   Özeleğitimhizmetlerineerkendönemdebaşlanması,

ç)Özeleğitimhizmetlerininözeleğitimihtiyacıolanbireylerisosyalvefizikselçevrelerindenmümkünolduğukadarayırmadan,toplumlaetkileşimvekarşılıklıuyumsağlamasürecini kapsayacak şekildeplanlanıpyürütülmesi,

d)   Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitsel performansları doğrultusunda amaç, içerikve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitim görmelerineöncelikverilmesi,

e)        Özeleğitimihtiyacıolanbireylerinhertürvekademedekieğitimlerinisürdürebilmeleriiçin kurum vekuruluşlarlaiş birliğiyapılması,

f)    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için BEP geliştirilmesi ve eğitim programlarınınbireyselleştirilerekuygulanması,

g)   Ailelerin,özeleğitimsürecininheraşamasınaaktifkatılmalarınınsağlanması,

ğ) Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversitelerin ilgili bölümleri ve özeleğitim ihtiyacı olan bireylere yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşları ile iş birliğiiçindeçalışılması,

 

ÖZEL EĞİTİMDE  AMACIMIZ

 

Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri esas alınarak; özel eğitim ihtiyacıolan bireylerin eğitim ihtiyaçları, yeterlilikleri, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinienüstdüzeydekullanmaları,üstöğrenime,meslekhayatınavetoplumsalyaşamahazırlanmalarınıamaçlar.

YASAL DAYANAKLAR

 

Ø  573SayılıKanunHükmündeKararname

Ø  ÖzelEğitimHizmetleriYönetmeliği

Ø  1739SayılıMilliEğitimTemelKanunu

 

Atatürk'ün 'Eğitimde feda edilecek birey yoktur' deyişi tüm bireylerin eğitim haklarınınkorunduğunu açıkça ifade etmektedir. Anayasamızın 42. maddesi de eğitim hakkını açıkçaifade etmektedir. Burada önemli olan mevzu hizmetlerin niteliği olmaktadır. Dolayısıylaözel eğitim hizmetleri sadece bu bireyleri bir araya getirip eğitmeye çalışmanın ötesindetoplumlaetkileşim vekarşılıklı uyum sağlamasürecini kapsayacak şekildeplanlanmalıdır.

Bu,özeleğitimhizmetlerininvarolanhizmetlerinbirparçasıdeğil,sunulanhizmetlerinkendisiolduğu anlamınagelmektedir (Cavkaytar,2008).

1739SayılıMilliEğitimTemelKanunundaTürkEğitimSisteminingenelilkeleribelirlenmişvebunlardan bir bölümüşunlardır;

I  – Genellikveeşitlik,

II  –Ferdinvetoplumunihtiyaçları,

V–Fırsatveimkaneşitliği.

 

Özeleğitimevekorunmaya muhtaççocuklarıyetiştirmekiçinözeltedbirleralınır.

Builkeler tümbireylerineğitimhakkıolduğunu,buhakkınkullanımı sırasındada dikkatedilmesigereken hususlar açıklığa kavuşturulmuştur.

222 SAYILI İLKÖĞRETİM  VE EĞİTİM  KANUNUNDA;

a.  Ayrıyatılıokullar

b.  Ayrıgündüzlüokullar

c.  İlköğretim okulları bünyesinde  ayrı sınıflar(özel eğitim sınıfları)

Ø  HafifOtizm ve Orta-Ağır Zihinsel Yetersizlik sınıflarımızbulunmaktadır

d.  Kaynaştırma eğitimi

Ø  OkulÖncesiveİlkokulkademelerindeKaynaştırma-BütünleştirmeUygulamasıkapsamındaeğitim alanöğrencilerimizbulunmaktadır.

ÖZELEĞİTİMDE KULLANDIĞIMIZ  YÖNTEM  VE TEKNİKLER

AçıkAnlatımYöntemiAktif Öğretim YöntemiBasamaklandırılmış Yöntemİleri Zincirleme YöntemiTersineZincirlemeYöntemi

Ayrık Denemelerle Öğretim ve Yanlışsız ÖğretimAkranDestekliÖğrenme

Uygulamalı Davranış AnaliziDengeKoordinasyon

OyunMüzikİnceMotor

Kaba MotorModelOlma

DESTEK EĞİTİM ODAMIZ

"DestekEğitimOdası",okulvekurumlarda,kaynaştırma/bütünleştirmeyoluylaeğitimuygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerinedevamedenözeleğitimihtiyacıolanöğrencilerinsunulaneğitimhizmetlerindenenüstdüzeydeyararlanmalarıamacıylaözelaraç-gereçlerileeğitimmateryallerisağlanarakoluşturulmuşeğitim ortamlarıdır.

Öğrencinindestekeğitimodasındaalacağıhaftalıkderssaati,haftalıktoplamderssaatinin %40'ınıaşmayacakşekildeplanlanır.Örneğin;haftalık30derssaatiöğrenimgörenbiröğrenci için söz konusu planlama en fazla 12 ders saati (30x40/100 = 12) olacak şekildeuygulanır.

BİLSEMöğrencilerimizdeDestekEğitimden yararlanır.

 

KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA  EĞİTİM  UYGULAMALARIMIZ

 

Herbirşubede2öğrenciyigeçmeyecekşekildekaynaştırmaöğrencisiyerleştirilir.Tamzamanlıkaynaştırmauygulanır.

 

 

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

Ø  ÖzeleğitimihtiyacıolanbireyleriçintakipedeceklerieğitimprogramıtemelalınarakBEPhazırlanması esastır.

Ø  BİLSEM öğrencileri için ZEP,KaynaştırmaveÖzelEğitimSınıfıöğrencileriiçinBEPhazırlanır.

ÖZEL EĞİTİM  PROGRAMI UYGULAYAN  ÖZELEĞİTİM SINIFLARI

Aynıtür yetersizliğiolanöğrencilerebirleştirilmişsınıfuygulamasıileeğitimyapılır.

b)   Sınıfların mevcutları oluşturulurken takip edilen özel eğitim programının uygulandığıokullardakisınıf mevcutları esasalınır.

c)   Yetersizliktürünegörehazırlanmışözeleğitimprogramlarıuygulanır.

ç) Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeydeotizmi olan öğrenciler için açılan sınıflarda ilköğretim kademesinde özel eğitim uygulamaokuluhaftalık dersçizelgesiuygulanır.

ÖĞRENCİ KARNESİ VE BİREYSEL  GELİŞİM  RAPORU

Özel eğitim sınıflarında eğitimlerini sürdüren öğrencilere BEP'lerinde yer alan ve herdönemde kazandırılması hedeflenen bilgi ve becerilerin kazanım düzeyinin ayrıntılı olarakyazıldığı bireysel gelişim raporu e-Okul Sistemi üzerinden düzenlenir ve dönem sonundakarneylebirlikte verilir.

ÖĞRENCİ  BAŞARISININ  DEĞERLENDİRİLMESİ

Özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarına devam eden öğrencilerin başarılarınındeğerlendirilmesinde aşağıdaki hususlar dikkatealınır:

a)     Tümölçmevedeğerlendirmesüreçlerindeöğrencilerinyetersizliktürü,gelişimözellikleriveeğitimperformanslarıdoğrultusundasüre,ortam,yöntem,cihazvemateryallerdedüzenlemeleryapılarakgerekli tedbirleralınır.

b)   Merkezîsistemsınavlarınagireceköğrencileriçinsınavlardagereklitedbirleralınır.

c)   Görme yetersizliği olan öğrenciler için resim, şekil ve grafik içeren sorular kabartmaolarak, betimlenerek veya bu soruların yerine eş değer sorular hazırlanarak değerlendirmeyapılır.

ç)Motorbecerilerdeyetersizliğiolanöğrencilervelininyazılıtalebidoğrultusundamotorbecerigerektiren derslerin uygulamalıbölümlerinden muaftutulurlar.

d)    Velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda ilköğretimprogramıuygulananözeleğitimokullarındavebuprogramınuygulandığıözeleğitimsınıflarında öğrencilereilkokul kademesinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarıyaptırılabilir.

e)   Özel eğitim programı uygulanan okullar ile bu programların uygulandığı özel eğitimsınıflarında öğrenciler için bütün derslerde her dönemde kazandırılması hedeflenen amaçlarailişkin davranışların yer aldığı çizelgeler hazırlanarak bireysel gelişim raporu düzenlenir. Buçizelgede bir dönem için belirlenen davranışların toplamı 100 puan olacak şekilde her birdavranışpuanlanır.

f)   Özel eğitim programı uygulanan okullar ile bu programların uygulandığı özel eğitimsınıflarında devam şartını sağlayan öğrenciler başarısız olarak değerlendirilmez. Öğrencilerinbaşarılarıaşağıdaki şekildedeğerlendirilir:

DERECE

PUANLAMA

Pekiyi

85-100

İyi

70-84

Orta

55-69

Geçer

45-54

 

ÜCRETSİZ  ÖĞLE  YEMEĞİ

Özeleğitimsınıfıöğrencilerineokul-ailebütçesindenücretsizöğleyemeği verilir.

 

 

 

ÖZEL  EĞİTİM  ARAÇ-GEREÇLERİ

Özeleğitimsınıflarının,destekeğitimodasınınöğretimmateryalleri,özelaraçgereçleriiledonatımihtiyaçları valiliklerceveyaBakanlığınilgili birimincekarşılanır.

İhtiyaçduyulmasıdurumundaokul-ailebirliğibütçesindenmateryalteminedilir.

 

ÜCRETSİZ  TAŞIMA

Özeleğitimsınıflarındakiöğrenciler,MillîEğitimBakanlığıTaşımaYoluylaEğitimeErişimYönetmeliğihükümleri doğrultusunda ücretsizsağlanır.

 

KULLANDIĞIMIZ  ETKİLEŞİMLİ  DİJİTAL  ÖZELEĞİTİM  UYGULAMASI

 

Ø  GEDEXEtkileşimliDijitalÖzelEğitimUygulaması

Ø  "ÖzelimEğitimdeyim"uygulaması

 

FARKINDALIK  ÇALIŞMALARIMIZ

Ø  3ARALIKDÜNYAENGELLİLERGÜNÜ

Ø  21MARTDÜNYADOWNSENDROMUFARKINDALIKGÜNÜ

Ø  2NİSANOTİZMFARKINDALIK GÜNÜ

0 06.02.2023 419

İLGİLİ İÇERİKLER

Okulumuzun Özel Eğitim Politikası

06-02-2023

Devamı >>
Etiketler :
Okulumuzun Özel Eğitim Politikası
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
Altınova Düden Mah. Antalya Cad. No169 Kepez/Antalya

Telefon
02423400004


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.